czwartek, 2 maja 2013

Pasta z czerwonej soczewicy

Długi weekend w pełni, spędzając go poza domem przygotujmy sobie proste rzeczy, które możemy zabrać ze sobą. Idealna do chleba będzie pasta z czerwonej soczewicy.

Potrzebujecie:

- czerwoną soczewicę powiedzmy 1-2 szklanki
- garść, dwie suszonych pomidorów - mogą być z oliwy, ja miałam suche więc 
  zalałam je wodą by zmiękły
- pestki dyni
- ząbek czosnku
- olej z pestek dyni
- sól


Soczewicę gotujemy w osolonej wodzie, aż będzie miękka, odcedzamy i wrzucamy do miski. Dodajemy suszone pomidory (możemy je wcześniej pokroić na mniejsze kawałki), pestki dyni i wyciśnięty ząbek czosnku. Jeśli pasta będzie za sucha dodajcie oleju z pestek dyni.
  

Miksujemy wszystko, próbujemy i ewentualnie doprawiamy solą lub innymi ulubionymi przyprawami. Jeśli nie jesteście bezglutenowcami idealna będzie do pasty bułeczka z ziarnami dyni.



1 komentarz:

  1. Ja dziś zrobiłam pastę z soczewicy czerwonej z duszoną cebulka i czosnkiem. Nie miałam suszonych pomidorów, więc dodałam 3 łyżeczki przecieru pomidorowego. Pastę rozdzieliłam na dwa słoiczki. Jeden jest w wersji ostrej z dodatkiem chili:)

    OdpowiedzUsuń