wtorek, 14 maja 2013

Zupa z czerwonej kapusty z sokiem jabłkowym

Skoro można połączyć w zupie jabłko z ziemniakiem to można też jak się okazało połączyć jabłko z czerwoną kapustą. Wyszedł z tego ciekawy smak, choć wcześniej nie byłam przekonana do czerwonej kapusty, a tu miłe zaskoczenie :)

Potrzebujecie:

- pół główki czerwonej kapusty
- 3-4 jabłka lub sok jabłkowy
- sól
- pieprz

Kapustę szatkujemy do garnka.


Gotujemy w posolonej wodzie tak by zmiękła - ok. 20-30 minut.



Po ugotowaniu odcedzamy, ale nie wylewamy jeszcze wody po gotowaniu. 
Jabłka obieramy i wyciskamy z nich sok, którym zalewamy ugotowaną kapustę.
 

Dokładnie miksujemy ugotowaną kapustę z sokiem jabłkowym. Jeśli jest za gęsta dodajemy trochę wody z gotowania, tak by osiągnąć konsystencję dla nas pożądaną :) Doprawiamy solą i pieprzem, możemy też posypać tłuczonymi migdałami. Smacznego :)










4 komentarze:

  1. Nie umiem sobie zupełnie wyobrazić smaku tej zupy. Niestety nie mam zmysłu kulinarnego (bo i skąd mam mieć skoro nie gotuję) i dopóki czegoś nie spróbuję, to nie potrafię wyczuć, jak taki ciekawy smak podziałałby na moje kubki smakowe.

    Może umiesz mi pomóc? Czy to jest smak bardziej jabłkowy, czy kapuściany? Bo zagryzanie jabkła kapustą nie pomoże mi tego zrozumieć, a ugotowanie zupy wedle przepisu jest na razie mało motywujące. Dojrzewam do tego, ale powoli.
    Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smak jest bardziej jabłkowy, choć zależy to pewnie od tego ile dasz tego soku. W każdym razie jako początkująca kucharka możesz użyć soku jabłkowego z kartonika :)

      Usuń
  2. Kobieto! Jakie Ty masz pomysły!!! Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana - się ogląda, próbuje, czyta, wymyśla, urozmaica i wychodzą rożne ciekawe eksperymenty :)

      Usuń