środa, 16 lipca 2014

Kolorowe springrollsy

Co zrobić do jedzenia kiedy za oknem tak gorąco ? Nikomu nie chce się na pewno gotować, więc na dziś mam dla Was coś bardzo prostego i szybkiego do wykonania, co będzie idealnym posiłkiem na upały. Kolorowe springrollsy. 
   
 


Potrzebujecie :
- papier ryżowy (ja, ku memu zaskoczeniu, kupiłam go na osiedlowym bazarku)
- awokado
- sok z cytryny
- ząbek czosnku
- sól
- suszone pomidory ( ja dałam zwykłe suszone , nie te z oliwy)
- paprykę czerwoną i zółtą
- seler naciowy
- marchewkę




Papryki, seler i marchewkę obieramy, myjemy i kroimy na cieniutkie paseczki. Mamy już gotowe nadzienie :)

Awokado obieramy i ugniatamy widelcem w miseczce, dodajemy wyciśnięty czosnek, trochę soli i soku z cytryny. Ja dodałam też pokrojone na drobno suszone pomidory. Mieszamy wszystko i mamy już sos :)



Przygotowujemy teraz plaski duży talerz i nalewamy na niego trochę zimnej wody. Arkusz papieru ryżowego kładziemy na talerz i palcami zanurzamy w wodzie na jakieś 10-20 sekund, aż stanie się plastyczny. Wyjmujemy, kładziemy obok talerza, nakładamy nasze, pokrojone w słupki warzywa i zawijamy. Maczamy springrollsa w sosie z awokado i zajadamy ze smakiem :)




6 komentarzy: